Játékszabályok

Bármilyen cselekvés, amely jogosulatlan előnyhöz juttat, szigorúan tilos. Beleértve bármilyen bug használatát. A bizonyított csalás kizárást von maga után, nem csak a mostani, hanem a jövőbeli rendezvényekre is!

Általános Szabályzat

Az esemény online esemény, minden résztvevő a saját eszközéről, otthonról vesz részt a rendezvényen.

Lebonyolítás:

A jelentkezés lezárása után  minden játékost emailben értesítünk majd a pontos menetrendről. A sorsolásról és az első fordulóról az események menüpontban feltüntetett dátumon kaptok majd értesítést!

Minden játék kezdő napja látható az “Események” menüpontban. Ez az 1. forduló kezdőnapja. A regisztráció lezárása után tájékoztatunk titeket, hogy meddig tart az első forduló, abban az időintervallumban kell megbeszélnetek az ellenfeletekkel, hogy mikor játszátok le az adott meccset.

A sorsolás  és a további menetrend itt az oldalon lesz majd elérhető! Illetve a Discord csoportokban is feltüntetjük majd!

Verseny formátum: Minden szezonban a jelentkezők száma alapján dől el, hogy milyen formátumban zajlik az adott játék versenye. A Discord szerveren minden ezzel kapcsolatos információt közlünk az egyes versenyszámok szobájában.

Késés: Amennyiben a egy játékos/csapat a megbeszélt időponttól számított 15 percen belül nem jelenik meg, úgy a másik játékos/csapat győzelmét könyveljük el.

Halasztás: A gördülékeny lebonyolítás érdekében nincs lehetőség halasztásra. Azért van több nap hagyva egy-egy fordulóra, hogy legyen lehetőség az adott időintervallumon belül meghatározni egy megfelelő időpontot. Amennyiben egy csapat/játékos nem tud kiállni az adott fordulóban, úgy lezártnak tekintjük azt a fordulót, később nem lehet pótolni. Ebben az esetben def win jár az ellenfélnek. Amennyiben egyik csapatnak/játékosnak sem jó egy időpont sem egy fordulón belül, úgy döntetlent könyvelünk el.

Játékos csere: – a cseréket előre regisztrálni kell a csapattal!

Azok a csapatok, akik többen regisztráltak, mint 5 fő (CS2, League of Legends, Valorant), illetve mint 3 fő (Rocket League) bármikor cserélhetnek a játék folyamán.

Játékos névcsere:

Amennyiben egy játékos megváltoztatja saját nevét egy játékban, köteles jeleznie a szervezőknek, illetve bizonyítékkal alátámasztani azt.

Csapat összeállítása:

  • LOL, Valorant, CS2:

A csapatba Debreceni Egyetemi polgárok jelentkezését várjuk. A csapat maximum 7 fő lehet, a cseréket előre kell regisztrálni, utólagos cserelehetőség nem lesz! A csapatban a 7 főből maximum 2 külsős, nem egyetemi polgár lehet!

  • Rocket League:

A csapatba Debreceni Egyetemi polgárok jelentkezését várjuk. A csapat maximum 4 fő lehet, a cseréket előre kell regisztrálni, utólagos cserelehetőség nem lesz! A csapatban a 4 főből maximum 1 külsős, nem egyetemi polgár lehet!

Debreceni Egyetemi polgárnak minősül: minden aktív nappali vagy levelező tagozatos hallgató, phd hallgató, dolgozó, illetve alumni (korábban az egyetemen végzett) polgár.

Külsős résztvevőnek minősül: minden olyan résztvevő, aki nem rendelkezik Debreceni Egyetemi Hallgatói aktív nappali/levelező jogviszonnyal, illetve nem Debreceni Egyetemi dolgozó vagy alumni tag. (Más egyetem hallgatói is külsősnek számítanak!)

League of Legends 5v5

(kizárólag teljes csapatok jelentkezését tudjuk elfogadni)

Játék Menete:

Beállítások

  1. Custom lobbi beállítások 

A lobbit a következő beállításokkal szükséges elkészíteni

  • Map: Summoner’s Rift
  • Game type: Tournament Draft
  • Allow spectators: Lobby only

 

  1. Custom lobbi elkészítésének folyamata
  • A sorsolás alapján beállított csapat létrehozza a lobbit.
  • A lobbi adatait (neve, jelszava) megosztja az ellenfél csapatával, vagy meghívást küld az ellenfél játékosainak.
  • Ha mindkét csapat megérkezett elkezdődhet a mérkőzés.

 

  1. Kliens és szerver 

Minden mérkőzésnek az EU Nordic & East szerveren kell mennie.

 

Mérkőzés szabályok 

  1. Lebonyolítás

Minden egyes fordulónak ki lesz írva egy discord poszt, ahol a kommentek közé kell írni az eredményt.

Minden csapatnak képernyőmentést kell készítenie az eredményekről (a statisztikai oldalról).

  1. Előkészületek

Minden problémát próbáljatok meg elhárítani a meccs előtt:

  • Ellenőrizzétek, hogy rendesen van-e beállítva a lobbi
  • Bizonyosodjatok meg arról, hogy minden játékos készen áll

Játékbeli szabályok

  1. Játékosok száma

A mérkőzést 5 az 5 ellen kell lejátszani, 4 az 5, vagy 4 a 4 ellen még megegyezés esetén sem indítható el a mérkőzés.

  1. Pause szabály

Tournament Draft módban a pause funkció használata csak különlegesen indokolt esetben engedélyezett, ilyen például a kifagyás. Egy pause nem tarthat tovább 10 percnél. Ennél hosszabb igénybevétel esetén, engedélyt kell kérni az ellenféltől, ha ezek nem teljesülnek a mérkőzés folytatódik.

Játékos kifagyásnál engedélyezett a pause használata. Minden más esetben mindkét beleegyezésére szükség van a játék megszakításához, amit all chatbe jelezni kell. Játék újraindítása, csak akkor engedélyezett, ha mindkét fél készen áll a folytatásra és ezt jelezte is all chatbe. Amennyiben a pause hossza eléri a 10 percet és a meghosszabbításra engedélyt sem kapott, úgy folytatni kell a mérkőzést.

A pause nem megfelelő használata kizáráshoz vezet. Bizonyítékként screenshotot kell készíteni a történésekről.

  1. Újrajátszás szabályai

Ha egy játékos nem tud semmilyen módon vissza csatlakozni egy elindult mérkőzéshez (pl.: bug) és a mérkőzés még nem tart 1 perce, akkor új mérkőzést kell indítani. Az új mérkőzésen is az előző bannokkal és pickekkel kell játszani.

Egy megkezdett mérkőzést (BO3/BO5) mindenképpen le kell játszani.

  1. Mérkőzés vége

Ha egy csapat megsemmisíti az ellenfél nexus-át úgy a mérkőzésnek vége. A játékosoknak kötelező a mérkőzés vége után további 5 másodpercet várni, csak ezután történhet meg a mérkőzés elhagyása. Minden csapatnak kötelező screenshotot készítenie a játék végén a statisztikai oldalról.

  1. Illegális tevékenységek

Bármilyen cselekvés, amely jogosulatlan előnyhöz juttat, az szigorúan tilos. Beleértve a bármilyen bug használatát.

  1. Térfélcsere

A játékok alatt térfelet kell cserélni. A sorsolás során amelyik csapat felül van az kezd a map bal oldalán, az alsó értelemszerűen a jobb oldalon. A visszavágón fordítva. Minden következő meccsre cserélni kell az előző felálláshoz képest.

 

  1. Játékos csere

Azok a csapatok, akik többen regisztráltak, mint 5 fő, bármikor cserélhetnek a játék folyamán.

  1. Késés

Amennyiben a egy csapat a megbeszélt időponttól számított 15 percen belül nem jelenik meg, úgy a másik csapat győzelmét könyveljük el.

League of Legends 1v1

BEÁLLÍTÁSOK

Custom lobbi beállítások A lobbit a következő beállításokkal szükséges elkészíteni

Map: Howling Abyss / Ordító szakadék

Match 1-2: Tournament Draft

Match 3: Blind Pick

Allow spectators: Lobby only

Custom lobbi elkészítésének folyamata A sorsolás alapján az egyik fél létrehozza a lobbit, a másik csatlakozik. A lobbi adatait (neve, jelszava) megosztja az ellenféllel, vagy meghívást küld az ellenfélnek. Ha mindkét résztvevő megérkezett elkezdődhet a mérkőzés.

Formátum

A formátum BO3: 3 meccsből áll. Aki az első meccsben először választ a következőben másodjára fog. A harmadik meccsben a lobbit Blind Pick (Vak) módban kell létrehozni. Az első játékos, aki elér 2 győzelmet a 3 meccsből megnyeri a szériát.

Kliens és szerver

Minden mérkőzésnek az EU Nordic & East szerveren kell végbemennie.

MÉRKŐZÉS SZABÁLYOK

Hősválasztási szabályok Egy hős véglegesítése után a meccsen már nem változtatható meg semmilyen körülmény között.

Lebonyolítás

Minden egyes versenyszám Discord csatornájának a RESULTS szobájába kell írni az eredményt, arról képet is csatolva.

Minden résztvevőnak képernyőmentést kell készítenie az eredményekről (a statisztikai oldalról).

Előkészületek

Minden problémát próbáljatok meg elhárítani a meccs előtt: Ellenőrizzétek, hogy rendesen van-e beállítva a lobbi Bizonyosodjatok meg arról, hogy minden játékos készen áll Vegyétek fel egymást barátnak, hogy probléma esetén meg tudjátok oldani azt.

JÁTÉKBELI SZABÁLYOK

Játékosok száma A mérkőzést 1 az 1 ellen kell lejátszani, 2 az 1, vagy 2 a 2 ellen még megegyezés esetén sem indítható el a mérkőzés.

Pause szabály A használata csak különlegesen indokolt esetben engedélyezett, ilyen például a kifagyás. Egy pause nem tarthat tovább 10 percnél. Ennél hosszabb igénybevétel esetén, engedélyt kell kérni az ellenféltől, ha ezek nem teljesülnek a mérkőzés folytatódik.

Játékos kifagyásnál engedélyezett a pause használata. Minden más esetben mindkét beleegyezésére szükség van a játék megszakításához, amit all chatbe jelezni kell. Játék újraindítása, csak akkor engedélyezett, ha mindkét fél készen áll a folytatásra és ezt jelezte is all chatbe. Amennyiben a pause hossza eléri a 10 percet és a meghosszabbításra engedélyt sem kapott, úgy folytatni kell a mérkőzést.

A pause nem megfelelő használata kizáráshoz vezet. Bizonyítékként screenshotot kell készíteni a történésekről.

Újrajátszás szabályai

Ha egy játékos nem tud semmilyen módon vissza csatlakozni egy elindult mérkőzéshez (pl.: bug) és a mérkőzés még nem tart 1 perce, akkor új mérkőzést kell indítani. Az új mérkőzésen is az előző bannokkal és pickekkel kell játszani.

Egy megkezdett mérkőzéssorozatot (BO3/BO5) mindenképpen le kell játszani.

Mérkőzés vége

Ha egy résztvevő megsemmisíti az ellenfél nexusát, elér 100 farmot, bedönti az első tornyot vagy megszerzi az első gyilkosságot úgy a mérkőzésnek vége. A játékosoknak kötelező a mérkőzés vége után további 5 másodpercet várni, csak ezután történhet meg a mérkőzés elhagyása. Minden résztvevőnak kötelező screenshotot készítenie a játék végén a statisztikai oldalról.

Illegális tevékenységek

Bármilyen cselekvés, amely jogosulatlan előnyhöz juttat, az szigorúan tilos, beleértve a bármilyen bug használatát. Az ellenfél tornya alatti Executed, azaz Kivégezve halál azonnali vereséggel jár. Minden szabálysértést azonnal jelezni kell a moderátorok felé, a szabályok nem ismerete nem mentesít a betartatás alól.

Térfélcsere

A mérkőzés alatt térfelet kell cserélni. A sorsolás során amelyik résztvevő felül (vagy Discordon bal oldalon) van, az kezd a map bal oldalán, az alsó értelemszerűen a jobb oldalon. A visszavágón fordítva. A tiebreaker meccsen az eredeti felállás áll vissza. Minden következő meccsre cserélni kell az előző felálláshoz képest.

Késés Az egyeztetett időponttól számítva 15 percen belül meg kell kezdődjön a mérkőzés, amennyiben ez nem történik meg a késő fél elveszíti a mérkőzést.

Valorant

(kizárólag teljes csapatok jelentkezését tudjuk elfogadni)

Játék menete:

  1. Megnézed a sorsolást.
  2. A barátok közé felveszitek az ellenfeleket.
  3. Lejátszátok a mérkőzéseket.
  4. A nyertes közli velünk az eredményt. (képernyőképeket küldd a verseny discord csoportjába)

Formátum:

    • Mód: 5v5
  • Valorant felhasználónév: Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.

Pályák:

  • Breeze
  • Ascent
  • Bind
  • Lotus
  • Sunset
  • Split
  • Icebox

Pálya kiválasztása:

  • Best of 1:
    Team A bannol 1 mapot
    Team B bannol 1 mapot
    Team A bannol 1 mapot
    Team B bannol 1 mapot
    Team A bannol 1 mapot
    Team B bannol 1 mapot
    Fennmaradó map, team A  választ oldalt

 

  • Best of 3:
    • Team A Bannol 1 Mapot
    • Team B Bannol 1 Mapot
    • Team A Választ 1 Mapot, team B választ oldalt
    • Team B Választ 1 Mapot, team A választ oldalt
    • Team A bannol 1 mapot
    • Team B bannol 1 mapot
    • Fennmaradó map, a 2. Map vesztese választ oldalt

Egy pályát csak egyszer lehet választani.

Mérkőzés részletei:

Szerver beállítások:

  • Map: Attól függ, hogy melyik lett kiválasztva a csapatok által.
  • Mode: Standard
  • Options:
  • Allow cheats: Off
  • Tournament Mode: On
  • Overtime: Win by Two: On
  • Elsődleges szerverek: Frankfurt 1, Frankfurt 2, Paris 1, Paris 2

 

Játékos csere: 

Azok a csapatok, akik többen regisztráltak, mint 5 fő, bármikor cserélhetnek a játék folyamán.

Újrajátszás szabályai:
Ha egy játékos nem tud semmilyen módon vissza csatlakozni egy elindult mérkőzéshez (pl.: bug) és a mérkőzés még nem tart 1 perce, akkor új mérkőzést kell indítani. Az új mérkőzésen is az előző bannokkal és pickekkel kell játszani.

Egy megkezdett mérkőzést (BO3/BO5) mindenképpen le kell játszani.

EA FC 24

Játék Menete:

  1. Megnézed a sorsolást.
  2. A barátok közé felveszed az ellenfeled.
  3. Lejátszátok a mérkőzéseket.
  4. A nyertes közli velünk az eredményt. (képernyőképeket küldd a verseny discord csoportjába)

Formátum:

    • Mód: 1v1
  • PSN azonosító: Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.
  • Xbox azonosító: Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.

Mérkőzés részletei:

  • Game mode: Head to Head 1on1 (csak valós csapatok megengedettek, FUT sem megengedett)
  • Match duration: 12 minutes (6 minutes per half)
  • Controls: Any
  • Game Speed: Normal
  • Squad Type: Online
  • Játékos attribútumok: 90 (Player Attributes: 90 Overall)

HearthStone

FORMÁTUM:

  • Mód: 1v1
  • Felhasználható szettek: a mindenkori Standard formátum szettjei
  • Verseny formátum:
    • Csoportkörök: Round Robin (csoporton belül mindenki mindenkivel egyszer, visszavágó nélkül)
    • Kieséses szakasz: egyenes kiesés
  • Mérkőzés formátum: Shielded Draft, best of 3 (3 kaszt, 1 shield, 1 ban, 2 győzelemig)
  • BattleTag: Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.

 

SZABÁLYOK

Paklit érintő szabályok

  • Pontosan 3 kasztot kell használnia mindkét játékosnak a pakli készítés során.
  • A ban fázis előtt a két fél választ 1-1 kasztot amit leshieldel, ezt az ellenfele nem bannolhatja tőle.
  • A magasabban seedelt játékos (ágrajzban alacsonyabb szám) dönti el, hogy ki kezdi a pickelést.
  • Azt javasoljuk, hogy az alábbi weboldalt használjátok a pick és ban lebonyolításához. (1 shield, 1 ban, Bo3)  https://hs.crasher.ch/deckselect/
  • Kasztválasztás után tilos a paklimódosítás, a gyűjtemény menübe való belépés 1 kör vereséggel jár.
  • A paklikat / pakli listákat csak fordulók között lehet módosítani, amennyiben ez egy fordulón belül történik meg, automatikusan az ellenfélnek kerül pont jóváírásra (tehát 1 fordulón belül 3 különböző kaszt kell szerepeljen, ebből egyet kitilt az ellenfél, tehát a fordulót 2 kaszttal és így pontosan két paklival játsszák).

Fordulót érintő szabályok

  • A kör győztesének kötelező új kaszttal játszani, a mérkőzés hátralévő részében nem hozhatja újra az adott paklit és kasztot. Ha mégis megteszi, azt a kört automatikusan az ellenfele nyeri.
  • A kör vesztese a következő körben választhatja ugyanazt a paklit és kasztot, amivel játszott, vagy pedig hozhat egy olyan kasztot, amivel még nem nyert és nincs bannolva.
  • Az a játékos, aki bannolt kasztot választ, elveszít egy kört a mérkőzésen. Az a pakli, amit éppen a másik játékos használt, nem lehet újra felhasználható (mert győzött vele a körben).

Eredmények közzététele

  • Mindkét játékos kötelessége jóváhagyni a pontos eredményt a mérkőzés végén, majd screenshotot küldeni a szervezőknek.
  • A screenshot készültekor győződj meg, hogy nem használsz Streamer Mode-ot (vagyis látszanak a neveitek, nem pedig ‘You’ és ‘Your Opponent’)! A ki-bekapcsoláshoz a billentyűkombináció Ctrl+Shift+S.

 

Egyes fordulók MENETE:

  1. Megnézed a sorsolást.
  2. A barátok közé felveszed az ellenfeled.
  3. Megegyeztek egy mindkettőtök számára alkalmas időpontban.
  4. Lebonyolítjátok a pick, shield és ban fázisokat.
  5. Lejátszátok a mérkőzéseket.
  6. Valamelyikőtök beküldi az eredményt Discordra, a másik pedig jóváhagyja.

Clash Royale

Játék menete:

  1. Megnézed a sorsolást.
  2. A barátok közé felveszed az ellenfeled.
  3. Lejátszátok a mérkőzéseket.
  4. A nyertes közli velünk az eredményt. (képernyőképeket küldd a verseny discord csoportjába)

Formátum:

  • Mód: 1v1
  • Mérkőzés ideje: 3 perc
  • Clash Royale felhasználónév: Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.

Csaták:

  • A mérkőzés oldal bal oldalán lévő játékos létrehozza az első csatát.
  • A mérkőzés oldalának jobb oldalán lévő játékos létrehozza a második csata kérést.
  • A mérkőzés oldal bal oldalán lévő játékos létrehozza a harmadik csatát.

Paklik és kártyák:

  • A játékosok cserélhetik a paklikat a csaták között.
  • A játékosok bármilyen kártyát felhasználhatnak a pakliban.

Duel:

Mindkét játékos összeállít 4 különböző paklit a kártyák “Duel decks” pontja alatt. Egy paklit csak egyszer lehet használni a meccs folyamán. A meccsek 2 győzelemig mennek, amely elérése után a meccs véget ér.

Elérés: Friendly Battle -> Duel

Rocket league

Játék menete:

  1. Megnézed a sorsolást.
  2. A barátok közé felveszed az ellenfeled.
  3. Lejátszátok a mérkőzéseket.
  4. A nyertes közli velünk az eredményt. (képernyőképeket küldd a verseny discord csoportjába)

Formátum:

  • Mód: 3v3

Rocket League felhasználónév

Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.

Játékos csere:

Azon csapatok esetében, akik többen regisztráltak, mint 3 fő:

  • Csatlakozási probléma esetén cserélhetnek, de az ellenfelet kötelesek tájékoztatni erről.
  • A mérkőzések között szabadon cserélhetnek.

CS2

(kizárólag teljes csapatok jelentkezését tudjuk elfogadni)

Játék menete:

  1. Megnézed a sorsolást.
  2. A barátok közé felveszitek az ellenfeleket.
  3. Lejátszátok a mérkőzéseket.

Formátum:

    • Mód: 5v5
  • Steam felhasználói fiók: Minden játékosnak gondoskodnia kell a saját fiókjához való hozzáférésről.

Pályák:

  • Anubis
  • Mirage
  • Inferno
  • Nuke
  • Ancient
  • Overpass
  • Vertigo

 

Pálya kiválasztása:

  • Ban, Ban, Pick, Pick, Ban, Ban, Left over.

 

Egy pályát csak egyszer lehet választani.

 

Játékos csere:

Azok a csapatok, akik többen regisztráltak, mint 5 fő, bármikor cserélhetnek a játék folyamán.

Sakk – Chess.com

  1. ÁTTEKINTÉS

A versenyt a szervezők a Debreceni Egyetem polgárai számára írják ki, mellyel a legfontosabb célok:

  • közösségépítés
  • versenyzési lehetőség biztosítása
  • sportszerűség megkövetelése

 

  1. A NEVEZÉS DÍJ

A részvétel minden versenyző számára ingyenes.

 

  1. VERSENY FELTÉTELEK

A jelentkezők a https://chess.com/ oldalon kell kihívják ellenfelüket. (vagy az applikációt használva) az online fordulók során. Világossal minden esetben az a játékos játszik, akinek a sorsolásnál elől szerepel a neve.

 

  1. RÉSZTVEVŐK

– Debreceni Egyetem és társult intézményei hallgatója (nappali, esti, levelező, távoktatás,)

– Debreceni Egyetem FOSZK képzéseink hallgatója

-Debreceni Egyetem és társult intézményei volt hallgatója (az Egyetem Alumni Szabályzatával összhangban)

– Debreceni Egyetem és társult intézményei oktatója, dolgozója

– Debreceni Egyetem sportszervezetének tagja, igazolt versenyzője, amennyiben rendelkezik DE hallgatói, dolgozói vagy öregdiák státusszal

– Debreceni Egyetem sportszervezetének tagja, igazolt versenyzője, amennyiben nem rendelkezik DE hallgatói, dolgozói vagy öregdiák státusszal, ezen játékosok benevezésének lehetőségéről a Versenybizottság dönt

 

  1. SZABÁLYOK

– egy játékos csak egyszer regisztrálhat

– a jogosulatlanul szereplő játékost kizárjuk a versenyből

– bármilyen csalás vagy sportszerűtlenség (amelyet az ellenfél bizonyítani tud!) automatikus kizárással jár! A verseny legfontosabb szabálya a sportszerűség!

 

  1. LEBONYOLÍTÁS

 

A verseny két részből áll.

Az első rész online 7 fordulós svájci rendszerű.

A 7 forduló lejárta után a 16 legtöbb pontot gyűjtő játékos bejut az offline döntőbe, melyet személyes részvétel mellett bonyolítunk.

Az offline döntő 7 fordulós svájci rendszerű.

Helyezések eldöntése:1. pontszám, 2. buchholz, 3. progresszív 4. egymás elleni eredmény.

 

Időbeosztás: 5-5 perc

 

Szabályok: FIDE Blitz szabályok alapján

 

 

  1. PONTOK MEGSZERZÉSE ÉS ADMINISZTRÁCIÓJA

– Mérkőzéseken a pontok a sakk szabályzatainak megfelelően kerülnek meghatározásra (győztes, vesztes, remi)

– A mérkőzés vége után legfeljebb 1 nap áll rendelkezésre a pontok elleni óvás benyújtására, melyet a versenybizottság hagy jóvá vagy utasít el, a mérkőzés befejezésétől számított legkésőbb 5 munkanapon belül.

– A mérkőzések végeredményét a discord csoportban mindkét versenyzőnek jóvá kell hagyni. Abban az esetben, ha valamelyik versenyző nem fogadja el, a mindenkori versenybizottság feladata az adminisztráció. A versenyzőknek minden mérkőzés végén egy képet kell készíteni a monitor vagy a telefon képernyőjéről, amelyen jól látszik a végeredmény. Ha szükséges, ezzel a képpel lehet fellebbezni.

 

  1. SORSOLÁS

A versenybizottság a verseny nevezési határidejének letelte után lezárja a jelentkezést, és elkészíti a mezőny összesorsolását.